9325786C-389F-4AF4-80D5-436ED27B97AE.JPG
 

Hook is a literary magazine in Italian, English (and many other languages in the spirit of Elias Canetti and a multilingual mind). Curated by Caterina Orsenigo and Benedetta Grasso. It’s a collection of short stories, fragments of words and ideas.

A hook is a great way to start a story, a moment that keeps you interested, a catchy tune that doesn’t leave you alone, just like great writing, interesting thoughts or visuals.

Hook is also a nod to pirates, nationless, stateless, at home only in the sea, grenzgaenger of the world, crossers of borders: they have heard and spoken every language known to man, they travel, exchange and change, they are free, enthusiastic, sometimes cruel, lawless, always on the edge.

***

Hook è un periodico letterario online in italiano, inglese e altre lingue, nello spirito poliglotta di Elias Canetti. Un’idea di Caterina Orsenigo e Benedetta Grasso. Raccoglie racconti, frammenti di parole e idee.

In inglese Hook – uncino – ha diversi significati: è un incipit che ti afferra e ti tiene incollato a una storia, un ritornello che non ti dà pace. È qualcosa che colpisce, come una scrittura coinvolgente, un pensiero astuto, un’immagine penetrante.

Hook rimanda anche al mondo dei pirati, che non hanno patria se non il mare, grenzgaenger del mondo, attraversano i confini, parlano e mischiano tutte le lingue, viaggiano, si scambiano e cambiano, sono liberi, entusiasti, fuori legge, meno crudeli della legge, mai buonisti, sempre a rischio.

The website logo was designed by Anna Resmini